Strony

6 września 2015

Kilka rzeczy,o których powinieneś pamiętać idąc do nowej szkoły.

Kiedy zaczyna się nowy rok szkolny, idziemy do nowych szkół, klas, poznajemy nowych znajomych,zmieniamy otoczenie,jesteśmy kompletnie zamieszani,zawstydzeni i do końca nie wiemy co ze sobą zrobić.Z jakiej strony się pokazać? W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić wam kilka pomysłów, jak zadomowić się w nowej szkole i dodać otuchy tym, którzy do takowej się wybierają.



1. BĄDŹ SOBĄ.
To chyba jeden z ważniejszych punktów w tym poście, wiele ludzi zmieniając otoczenie udaje kogoś kim nie jest, zmienia się, bo inni tego chcą.Nie zmieniaj się tylko po to,by ktoś cię polubił.Bądź sobą- To ty masz spojrzeć w lustro i widzieć tego kim jesteś,a nie marionetkę uszytą z ludzkich upodobań.Każdy na swój sposób jest wyjątkowy, wartościowy, ma kolorową wyobraźnię - Zainteresuj innych po prostu swoją, niepowtarzalną osobą.

2. NIE ZWRACAJ UWAGI NA OPINIĘ INNYCH.
Nowi znajomi mają inną opinię na określone tematy? Nie przejmuj się tym. Ubieraj się tak jak chcesz. słuchaj takiej muzyki jaka ci się podoba i jedz to co lubisz.Nie masz żadnego obowiązku zmieniać swoich upodobań, bo innym to nie pasuje.


3. ZORGANIZUJ SIĘ.
Jeżeli chcesz w ciągu roku szkolnego mieć trochę czasu dla siebie, wypaść gdzieś ze znajomymi to dobrze by było,gdybyś miał wszystko rozplanowane, a chyba najkorzystniejszym pomysłem jest - kalendarz.Będziesz mógł rozpisać tam wszystko co masz do zrobienia, czego masz się nauczyć i zapisać ważne wydarzenia.Jeżeli chcecie więcej dowiedzieć się na temat mojej organizacji czasu, to zapraszam was na post, który napisałam na ten temat - ♥Klik♥


4. UŚMIECH TO PODSTAWA.
Przechodząc przez szkolne korytarze uśmiechaj się do innych - zarażaj ich pozytywną energią.Jeden,mały uśmiech może umilić drugiemu człowiekowi resztę dnia, a ciebie zaczną spostrzegać jako pozytywną i przyjacielską osóbkę.

5. BĄDŹ OTWARTA NA NOWE ZNAJOMOŚCI.
Nie bój się podejść do kogoś, zapytać chociażby " jak ci minął dzień? " , "co u ciebie słychać? " Nie warto czekać aż ktoś zrobi ten pierwszy krok, zbierz się na odwagę i poznaj kilku nowych ludzi, może oni też są trochę zawstydzeni i pomożecie sobie nawzajem dodając otuchy, a w ten sposób możesz nawet zyskać przyjaźnie, które będą się ciągnąć latami.




6. WYRAŻAJ SWOJĄ WŁASNĄ OPINIĘ, NIE BÓJ SIĘ MIEĆ SWOJEGO ZDANIA.
Jeżeli ktoś cię do czegoś namawia,a ty nie masz na to ochoty odmów - powiedz "nie" Nikt nie ma prawa narzucać ci swojej opinii, do której musisz się dostosować.Masz własne zdanie, swój rozum i tym się kieruj.

7. POMAGAJ INNYM.
Jesteś dobra z jakiegoś przedmiotu,a twojej znajomej nie za dobrze idzie? Zapytaj się czy nie potrzebuje pomocy, wyciągaj pomocną dłoń do innych, a pomoc, którą oferujesz innym kiedyś do ciebie wróci.Warto jest być spostrzeganym jako osoba, której warto zaufać i zwrócić się do niej z prośbą.

8. TROCHĘ NAUKI NIE ZASZKODZI.
Staraj się powtarzać wszelkie materiały z lekcji na lekcje, a wtedy z pewnością łatwiej ci się będzie przygotować na różne sprawdziany.Jeżeli złapałeś jakąś złą ocenę - nie przejmuj się tym, przecież zawsze możesz ją poprawić.



9. ODPRĘŻ SIĘ.
Pamiętaj,że nauka i szkoła to nie wszystko.W weekend warto się odstresować od tej szkolnej monotonii.Wyjdź gdzieś ze znajomymi, pójdź na zakupy,obejrzyj sobie jakiś film, albo urządź pidżama party - i napełnij się pozytywną energią na kolejny tydzień.

10. UWIERZ W SIEBIE - MYŚL POZYTYWNIE.
Dobrze być optymistycznie nastawionym na nowy rok szkolny, a wtedy wszystko inne pójdzie już z górki.Musisz wierzyć, że potrafisz osiągnąć cele, które sobie postawiłeś.Pamiętaj, że wszystko będzie dobrze i wiedz, że zaczyna się nowa, wielka przygoda w twoim życiu!






Przekazałam wam wszystko, co miałam do napisania w związku z nową szkołą.Mam nadzieję, że te dziesięć porad,którymi się z wami podzieliłam, przydadzą się tym, którzy zmieniają szkolne otoczenie.A na sam koniec chciałabym życzyć wam samych dobrych ocen, poznania wielu wspaniałych osób i przeżycia niesamowitej przygody.Pamiętajcie - MYŚLCIE POZYTYWNIE. 

15 komentarzy:

  1. Nie wolno nikogo udawać. Bo nowi znajomi to wyczują :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocne rady :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre rady; uśmiech, otwartość - to się liczy :)). Ważne by być sobą^^.
    www.aleksandraczaja.blogspot.com
    Zapraszam mam nadzieję, że przeczytasz i skomentujesz:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne porady ;) niejednej osobie się z całą pewnością przydadzą ;)
    A uśmiech to podstawa!

    http://ruderude-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat nie mialam problemu z przeniesieniem się do gimnazjum z podstawówki, bo praktycznie wszystkich znałam! :D
    yukinephoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe rady, wydaja sie proste, a czesto robimy na odwrot. Nr 5 to moj faworyt.

    Wpadnij do mnie mój blog. Klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady, no i zdjęcia! :)
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/09/060915-r.html#more

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne rady, postaram się je zastosować. Tylko z jednym będzie problem...
    "Słuchaj takiej muzyki jakiej lubisz" - to będzie trudne bo słucham Vocaloidów (czytaj: japońskich piosenek) i na pewno nie zostanie to dobrze przyjęte więc ukrywam to że tego słucham i że mam to na telefonie. Nie chcę wyjść na dziwaka bo wiele osób tak pomyśli chociaż ja osobiście nie widzę w tym nic dziwnego...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    http://swiatnafotografii.blogspot.com/

    PS. Zdjęcia też są super

    OdpowiedzUsuń
  9. I jeszcze jedno: obserwuję i zostaje na dłużej :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne zdjęcia. Musze to z siebie wyrzucić JA TEŻ JESTEM Z GDAŃSKA XDD
    Fajny post, to jeden z wielu które dziś przeczytałam i dotyczą zachowywania się w roku szkolnym. Pamiętaj że czas szkoły to czas imprez. Korzystaj z życia po później szybciej mija
    Fajny blog a oto mój http://roxolana2.blogspot.com
    PS zostaw po sobie ślad bo ja zostaje na dłużej :) miłego dnia.... hmmm wieczora :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne zdjęcia XD
    http://nicetomeetyou25.blogspot.com/2015/09/zacznijmy-od-poczatku.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, post jest świetny! Jak najbardziej przyda mi się do szkoły. W ogóle dodaję go do zakładek - plus bloga do obserwacji - bo jak kiedyś "zapomnę", że szkoła to nie tylko czas nauki, ale właśnie tak, jak napisałaś, odpoczynku także, to wejdę i przeczytam tę notkę jeszcze raz. Powinniśmy umieć znaleźć chociażby chwilę wolnego czasu, takiego wyłączenia się! To jest bardzo ważne ;)
    Pozdrawiam :*
    http://stylowka4u.blogspot.com/2015/09/29-honey-oh-sugar-sugar-you-are-my.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy post :) i świetne rady :D

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż, zgodzę się z wpisem. Jak, jak szedłem do nowej szkoły, zawsze starałem się być pogodny. Swoje zdanie też trzeba mieć. Bez tego uchodzi się za chorągiewkę. ;) Zapraszam http://wszystkooairsoft.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post i śliczne zdjęcia! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post Emotikon wink
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń